Els llibres, arraconats... quina llàstima!

Ja ni els professors valoren els llibres.

PER PLORAR: Ho vaig veure des de la bici, damunt del contenidor de paper: una dotzena de llibres que mai havien estat oberts, més que per posar-los el segell del Col·legi Públic Es Vivero, amb data del 92. Tots de la Biblioteca Bàsica de Mallorca, de l’editorial Moll.  Ningú els ha llegit. Es nota, tenen el llom impecable… Ni alumnes, ni professors, i ara els retiren -més ben dit, ELS TIREN- sense el detall de llevar-los almanco el nom o posar simplement expurgats…. No hi caben dins la biblioteca? Els tenen  repetits? M’estranyaria, coneixent com conec el contingut de tantes biblioteques escolars. No troben un  lloc on els puguin acollir? Seria molt d’esforç dur-los a la biblioteca pública, a la taula d’intercanvi perquè algun lector els pogué aprofitar?
Per suposat els vaig recollir, contenta d’haver-los salvat de la destrucció, ara gaudeixo de rellegir les poesies de Miquel dels Sants Oliver i  de Miquel Dolç, així com de la introducció de Maria Pau Janer, que tant m’agrada, a la novel·la de M. A. Riera “L’endemà de mai”.

Em deman amb tristor i sense esperança, si ho sabien els mestres; ells són els responsables  de transmetre l’amor als llibres, a la paraula, als infants d’avui. Quanta incultura! Tants de recursos tudats! Em fan recordar a Cantinflas i la seva “falta de ignorancia”.

No hay comentarios: